Pravidla

Pravidlo dvou odskoků
Míč se musí 2x odrazit (jednou na každé straně hřiště), než mohou hráči zasáhnout míč ve vzduchu nebo při „voleji“. Když je míč podán, odrazí se na poli pro přijímajícího, podávající tým musí zůstat vzadu a počkat, až se míč znovu odrazí na jejich straně, než budou moci hrát míč ve vzduchu.
Toto pravidlo je zásadní pro delší výměny ve hře. Podávající tým nemůže podávat míč k základní čáře, pak běžet k síti a ukončit výměnu volejem. Noví hráči na to často zapomínají, po podání se hned rozběhnou k síti a přistihnou se pří zasahování míče ve vzduchu.

Chyby v ne-volejové zóně
Ne-volejová zóna (non-volley zone) je obdélník vzdálený 213 cm od sítě na obou stranách. Vzhledem k tomu, že pickleball byl navržen jako rodinná hra, byla tato zóna umístěna tak, aby se hráč musel při odehrání míče ve vzduchu držet dál od sítě. Tedy snížení počtu smečů a možného zranění soupeře.
Jedná se o jedno z nejobtížnějších pravidel pro hráče, zejména tenisty.

1. Nemůžete stoupnout na čáru ne-volejové zóny nebo přímo do NV-zóny při voleji.
2. Do zóny nemůžete vstoupit ani po tom, co odehrajete míč volejem. To platí pouze při voleji nebo odehrání míče ve vzduchu.
3. Do ne-volejové zóny můžete vstoupit po odrazu míčku od země, pak je možné stát v zóně a odehrát míč.

Body
Pickleball se obvykle hraje do 11 bodů. Za stavu 10:10 musí vítězný tým vyhrát o 2 body, např. 12:10, stejně jako v tenise. V turnaji lze hrát také do 15 nebo 21 bodů. Na rozdíl od tenisu nebo badmintonu může získávat body pouze podávající tým. Přijímající tým musí vyhrát výměnu a získat zpět podání, než může získat bod.

Bodování (získání bodů)
Bodování v pickleballu může být na začátku poněkud matoucí. Prvním pravidlem je, že podávající oznamuje před každým podáním skóre. Na začátku zápasu se podává vždy z pravé strany.

Pořadí pro hlášení skóre je následující – první je skóre podávajícího týmu, druhé je skóre soupeře a třetí číslo podávajícího v týmu. Pokud tedy podávající oznámí 3 – 4 – 1, podávající tým má 3 body, soupeřící tým má 4 body a podávající číslo 1 podává. Pokud podávající tým získá bod, bude skóre 4 – 4 – 1. Podávající tým si po zisku bodu vymění stranu (pravá/levá polovina), ale přijímající tým zůstane tak, jak je.

Podání
1. Podávající hráč musí mít obě nohy za základní čárou, podává zespodu a zásah míče musí být pod úrovní pasu.
2. Pokud míč dopadne na čáru NV-zóny, je to bráno jako špatné podání.
3. Podání, které se dotkne sítě, ale dopadne do podávacího pole, je bráno za dobré podání a hra pokračuje.

Pokud přijímáte podání, ale Vy nebo Váš spoluhráč nejste připraveni, zvedněte ruku nebo raketu. Pokud podávající přesto podává, podání nevracejte. Vrácení míče znamená, že jste připraveni byli a bod platí. Nejčastější chyby ve hře. Toto jsou nejčastěji se objevující chyby ve hře, při kterých soupeř získává bod. Chyba je zahlášena v případě porušení pravidel.

1. V případě chyby přijímajícího, získává bod podávající.
2. V případě chyby podávajícího, dochází ke ztrátě a ve dvouhře podává přijímající, ve čtyřhře pak spoluhráč prvního podávajícího.
3. Když míček u podání dopadne na čáru nebo do prostoru non-volej zóny.
4. Míček dopadne při hře mimo kurt nebo při podání mimo soupeřovo pole – tzv. „aut“.
5. Míček je udeřen do sítě.
6. Míček se dotkne sítě a dopadne na čáru nebo do prostoru non-volej zóny. Servis se provádí křížem přes kurt a musí dopadnout na druhou stranu, za ne-volejovou zónu.
7. Míček je v ne- volejové zóně zahrán volejem.
8. Hráč zahraje míček, který před tím dopadne dvakrát na zem (tzv. dvoj-dopad).
9. Hráč zahraje tzv. dvoj-dotek – při úderu se míček dvakrát dotkne rakety.
10. Hráč se dotkne míčkem nějakého předmětu – např. stropu (v případě, že se hraje v hale).
11. Hráč se dotkne sítě (raketou či tělem, oblečením v průběhu výměny).